پخش انواع قارا بز به صورت عمده

همانطور که می دانید یکی از خوراکی هایی که امروزه بیشتر قشر جوان و به خصوص دختران جوان به آن علاقه دارند و مورد استقبال زیادی قرار می گیرد ترشک ها، لواشک ها و قره قروت می باشد که به دلیل ترش بودن آن علاقه مندان زیادی دارد. قره قروت از آن دسته محصولات لبنی به حساب می آید که معمولا به صورت های مختلف مصرف می شود.یکی از انواع قره قروت می توان به قارا بز اشاره کرد که به نوبه خود از بهترین نوع قارا به حساب می آید که در ادامه بیشتر درباره قارا و انواع آن صحبت و بحث خواهیم کرد.

پخش انواع قارا بز به صورت عمده

مشخصات بهترین انواع قارا بز

مشخصات بهترین انواع قارا بز همان طور که گفتیم محصولات لبنی یکی از محصولاتی هستند که در هر وعده غذایی دسته کم از یک نوع آن استفاده می شود و جزو پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین انواع مواد غذایی به شمار می رود. زیرا یک قسمت از هرم رژیم غذایی را لبنیات تشکیل می دهند.

کلیه محصولات لبنی اعم از کره، ماست، پنیر، دوغ، قارا، کشک و غیره از محصول اولیه شیر به دست می آید که هر کدام به روش خاص و تکنیک خاصی به دست می آید که ما در اینجا بحث اصلی در مورد قارا می باشد.

نام قارا شاید برای شما نا آشنا باشد، قارا نام دیگر قره قروت می باشد و در زبان های کردی و گاهی ترکی از کلمه قارا استفاده می کنند. قارا دارای طعم و مزه ای ترش می باشد و به دلیل طعم ترش و ملس آن طرفداران زیادی دارد.قارا نیز از محصولات جانبی شیر به دست می آید که می تواند از شیر گاو، بز، گاومیش نیز باشد. که البته قارا بز خوشمزه تر و بسیار خوش طعم تر می باشد که اگر هنوز مزه آن را نچشیده اید توصیه می کنم حتما آن را بچشید و امتحان کنید.

درمورد نحوه ساخت و تهیه قارا بز سنتی به این گونه است که ابتدا شیر دوشیده شده از بز از صافی های مخصوص عبور داده می شود تا ناخالصی هایی مثل مو و خاک از شیر جدا شوند سپس شیر را در دما و زمان مشخص حرارت می دهند تا به نقطه جوش برسد و میکروب ها و باکتری های آن کشته شوند.

بعد از آن شیر به ماست تبدیل می شود که به وسیله عمل تخمیر باکتری ها این تبدیل فاز صورت می گیرد. بعد از آن ماست های تشکیل شده را داخل صافی های از جنس کیسه و پارچه که ریز تر هستند می ریزند تا به مرور زمان آن اضافی داخل ماست ها از کیسه خارج شود. و ماست سفت شده داخل کیسه همان ماست چکیده نامیده می شود.

توسط ظرف هایی آب خروجی از صافی جمع آوری می شود. این آب که دارای رنگی کهربایی و مایل به سفید و زرد است باید حرارت داده شود و در زمانی حدود نیم ساعت بجوشد تا حجم آن تقریبا نصف شود و مایع اصلی قارا به دست می آید. بعد از سرد شدن این مایع، باید توسط همزن زده شود تا به مرور زمان مایع پف کند و به رنگ سفید در بیاید و آماده قالب گیری می شود که بعد از خشک شدن قابل مصرف است.

قارا بز چه فوایدی برای بدن دارد؟

قارا بز چه فوایدی برای بدن دارد؟ قارا بز به همراه سایر فراورده های لبنی تمام خواص و ویژگی ها و فواید شیر را دارا است و همچنین قارا بز از میزان کلسیم بالایی برخوردار است. از دیگر فواید قازا بز می توان به موارد زیر اشاره برای مثل:

  • قارا بز به دلیل داشتن کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان ها و تقویت استخوان ها بسیار مفید است.
  • قارا بز هم چنین دارای ویتامین D می باشد و به جذب کلسیم در بافت های بدن کمک می کند.
  • هم چنین به روش سنتی راهی برای کاهش فشار خون به حساب می آید.
  • چربی قارا بز زیاد نیست و از این بابت می توانید مورد استفاده قرار دهید.
  • همچنین قارا برای درمان شوره سر و شادابی پوست نیز در طب سنتی حرفی برای گفتن دارد.
  • از قارا برای تهیه ترشک ها نیز استفاده می شود که طعم خاصی به آن می بخشد.
  • در کنار فواید قارا مضراتی نیز دارد که بهتر است از مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود برای مثال به دلیل داشتن اسید لاکتیک برای سلامتی دندان ها مضر است.
  • همچنین مصرف بیش از حد قارا می تواند بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت و غیره را تشدید کند.

نکاتی خواندنی برای خرید قارا بز

نکاتی خواندنی برای خرید قارا بز در مورد قارا بز باید گفت که اگر بتوانید آن را به صورت سنتی تهیه و خریداری کنید طعم فوق العاده و خشمزه آن را هیچ وقت فراموش نخوهید کرد و در حقیقت قارای اصیل را مزه خواهید کرد برای مثال می توانید به مردم عشایر و یا روستایی های مناطق مختلف کشور مراجعه کنید.

گاهی به دلیل چرب بودن بیش از اندازه شیر اولیه ابتدا آن را چرخ می کنند تا به اصطلاح چربی آن گرفته شود و مقدار چربی آن کم شود سپس آن را به ماست تبدیل می کنند پس به همین دلیل است که چربی قارا کمتر است که در بالا ذکر کردیم.

قارا بز انواع مختلفی دارد که بر اساس رنگ و مزه آن با یکدیگر متفاوت اند برای مثال اگر میزان جوشاندن آبی که از ماست بدست آمد را بیش از اندازه بجوشانیم رنگ قارا تیره و به سیاه متمایل می شودو هم چنین مزه آن نیز ترش تر می باشد. و برعکس اگر جوش آن خیلی کم باشد ممکن است هنگام زدن پف نکند و شکل نگیرد.

در مورد خرید قارا باید توجه داشته باشید که در ابتدا بو و عطر قارا را بدهد که معمولا بویی ملایم دارد، همچنین باید بافت قارا یکدست و بدون ناخالصی باشد. در مورد خواص دهانی آن نیز باید به گونه ای باشد که با قرار گرفتن داخل دهان به راحتی آب شود.

امروزه علاوه بر تولیدات داخلی و رفعنیاز و تقاضای مشتریان داخلی، قارا بز صادراتی نیز تولید می شود که خود می تواند نوعی پیشرفت باشد و در زمینه صادرات غیر نفتی قابل توجه باشد.

فروش فوق العاده انواع قارا بز

فروش فوق العاده انواع قارا بز تولید و بسته بندی های متنوع قارا بز با بهره گیری از روش های سنتی در کارخانه های لبنی می تواند نوعی کارآفرینی برای افراد مختلف و همچنین نوعی درآمد زایی به حساب آید.

شما می توانید با مراجعه حضوری به مناطق عشایری و روستایی قارا بز اصل را خریداری کنید هم چنین فروش تضمینی قارا بز در نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر در سراسر شهر ها و روستا ها انجام می گیرد که می توانید خریدی عالی داشته باشید.

ما نیز در تلاشیم تا محصولاتی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر قیمت مناسب و به صرفه اقتصادی از کیفیت و مرغوبیت خاص نیز برخوردار باشد.

6

  1. با درود بی پایان خدمت شما تولید کننده عزیز و بزرگوار با توجه به وضیعت نا پایدار بازار و وجود دلالان و واسطه های فراوان سبب شده است تا قیمت ها شکل سینوسی به خود گرفته و اغلب شکل صعودی داشته باشد از شما به دلیل عرضه ی مستقیم این محصول با کیفیت کمال تشکر را دارم خدا قوت

  2. سلام تشکر می کنم از شما بابت ارائه محصولی با کیفیت بسیار عالی، از آنچه که تصور می کردم زودتر به دستم رسید. ممنونم از سایت معتبر این مجموعه.

  3. سلام وقت شما بخیر محصول رو از سایت شما خریداری کردم و طی مدت زمانی کمی به دستم رسید بسیار خوشحالم با سایت شما اشنا شدم.

  4. با عرض درود و خدا قوت خدمت تمام دوستان خواستم تجربه خودم در خرید از این سایت رو باهاتون به اشتراک بذارم ، این سایت علاوه بر قیمت بسیار مناسب کیفیت بسیار بالایی رو از خودش نشون داده و همواره به مشتریانش احترام گذاشته جمع شدن تمامی این صفات برای یک فروشگاه به ندرت پیش میاد ازتون تشکر می کنم به خاطر این حسن رفتار و کیفیت بالا

  5. سلام از خواص این محصول باید بیشتر گفته بشه تا همه به خریدش راغب باشن

  6. آیا شما در نمایشگاه هایی که مخصوص تولید انواع محصولات ارگانیک هستند شرکت می کنید و اگر شرکت میکنید اعلام کنید که در کدام یکی از شهرهای ایران قرار نمایشگاه مواد خوراکی طبیعی و ارگانیک برگزار بشه تا ما بتوانیم از غرفه های نمایشگاهی شما دیدن کنیم و خرید خودمون رو به صورت حضوری انجام بدیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما