فروشندگان عمده روغن حیوانی اعلا

امروزه استفاده از انواع روغن های حیوانی بسیار رایج است و افراد کثیری هستند که در سراسر ایران تمایل به استفاده از آن به جای انواع روغن گیاهی دارند. از طرفی پخش روغن حیوانی اعلا هم بسیار رایج بوده است و افراد می توانند در سراسر ایران بهترین آن را تهیه کنند. در واقع پخش کننده آن به تعدیل نیاز بازار پرداخته و افراد در هر جایی می توانند به مرغوب ترین کره دست یابند و با قیمت نزولی آن را تهیه کنند.

فروشندگان عمده روغن حیوانی اعلا

آشنایی با فواید روغن حیوانی

آشنایی با فواید روغن حیوانی روغن حیوانی مرغوب محلی نا محلول در آب و یا به اصطلاح آب گریز با منشاء حیوانی هستند که بیش تر از همه از تری گلیسیرید ها تشکیل شده اند. ترکیب اسیدهای چرب در روغن های حیوانی و روغن های عادی تفاوت دارد. چربی ها بعنوان یک جزء ضروری در انواع غذاهای امروزی به حساب می آیند. چربی های حیوانی به ما انرژی داده و از اعصاب و مغز، پوست، بافت و هورمون های ما محافظت می کنند.

اما روغن حیوانی یکی از انواع روغن های خوراکی است که در سراسر جهان از آن استفاده می شود و مزایای بسیاری برای آن ذکر شده است. در ایران تولید روغن حیوانی ممتاز بسته بندی بیش تر از همه در استان هایی است که صنعت دامپروری فعالی دارند‌ و از آن ها می توانیم به استان های کرمانشاه، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی و … اشاره داشته باشیم. چربی های حیوانی از حیواناتی مانند گاو، مرغ و ماهی گرفته می شوند. در مقایسه با سایر چربی ها مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل، چربی های حیوانات معمولاً ارزان تر هستند و طعم مطبوعی به غذا می دهند و از مزایای بسیاری برخوردار هستند.

اما روغن حیوانی عشایر جزء کره های محلی هستند که برای درست کردن آن ها از دوغ استفاده می شود. برای تهیه آن ها روال زیر را پی می گیریم: دوغ را به درون مشک میریزیم. پس از به هم زدن مشک، کره را از دوغ جدا می کنیم. کره را به آرامی روی شعله حرارت می دهیم و در این صورت آب کره جدا می شود و تنها چیزی که می ماند چربی حیوانی است. اما ممکن است که این کره از عطر و طعم متنوعی برخوردار باشد، که علل آن به تغذیه و نوع نژاد دام بر می گردد.

ارزش تغذیه ای روغن حیوانی چیست؟

ارزش تغذیه ای روغن حیوانی چیست؟ چربی ها و روغن حیوانی تازه، مواد چربی هستند که از حیوانات تولید می شوند. از نظر فیزیکی روغن های گیاهی در دمای اتاق مایع هستند و چربی ها جامد هستند. از نظر شیمیایی، هر دو چربی و روغن از تری گلیسیرید تشکیل شده اند. روغن حیوانی، روغنی است که در اثر اکسیداسیون در هوا سفت می شود و اغلب به عنوان پایه رنگ ها می توان از آن استفاده کرد. روغن ها و چربی های حیوانی، نامحلول در آب یا در واقع آبگریز هستند که عمدتا از استرهای گلیسیریل اسیدهای چرب تشکیل می شوند. اما از بهترین و پرخاصیت‌ ترین انواع روغن حیوانی می توانیم به روغن حیوانی گاوی یا کوسفتدی اشاره داشته باشیم که بسیار به صرفه است و سرشار از ویتامین های محلول در چربی است.

این نوع از روغن از انواع اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A غنی است که همین امر سبب شده است تا مزایای بسیاری برای سلامتی ما داشته باشد. کره که آشنا به گوش هر فردی است، در سراسر جهان از طرفداران بالایی برخوردار است ‌و می‌تواند به هر غذایی طعم خوبی ببخشد. اما برای تهیه بهترین روغن حیوانی باید کره را تحت حرارت قرار داد تمامی بهش مایع آن تبخیر شود. در واقع می توان گفت که روغن حیوانی ترکیبی خالصی از چربی‌ هاست که در آن اثری از شیر یا دوغ وجود ندارد. بنابراین برای نگهداری از آن نیازی به یخچال نیست.

انواع این مدل از روغن ها را می توانیم حتی ماه ها و یا سال ها، خارج از یخچال نگهداری کنیم. چنین ویژگی روغن حیوانی سبب شده است که در سراسر جهان از محبوبیت خوبی برخوردار باشند. اما از این محصول بیش تر از همه در آسیا، آفریقای مرکزی و شبه‌قاره‌ هند استفاده می شود.

انواع روغن حیوانی، سرشار از مواد مغذی برای بدن است. کلسترول که مهم ترین استرول موجود در این نوع از چربی ها و روغن های حیوانی است، در روغن های گیاهی به مقدار ناچیز وجود دارد. کلسترول نقش بیولوژیکی مهمی دارد و برای زندگی و سلامتی انسان لازم است. عملکرد کلسترول شامل تعدیل کردن سیالیت غشایی و نفوذپذیری آن، حفظ یکپارچگی ساختار غشاها، توسعه و بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی، رشد اسپرم و رشد جنین می باشد.

بازار روغن حیوانی چگونه است؟

بازار روغن حیوانی چگونه است؟ روغن حیوانی خوش عطر با بهترین کیفیت تولید می‌شود. این روغن به صورت سنتی تولید شده و در تولید آن از هیچ گونه مواد افزودنی نگهدارنده شیمیایی استفاده نشده و کاملآ بی ضرر می‌باشد. روغن زرد گوسفندی یکی از ارزشمندترین نوع روغن ها پر کشور می‌باشد. این محصول خواص بسیار زیادی دارد و مصرف آن برای سلامتی اعضای مختلف بدن بسیار مناسب است. این محصول سرشار از ویتامین های آ و ای می‌باشد و دارای آنتی اکسیدان های ضد ویروسی می‌باشد.

مصرف این روغن برای کودکانتان بسیار مفید و برای کودکان بی اشتها بسیار مناسب است به دلیل اینکه این باعث افزایش اشتها و موجب هضم غذا می‌شود. روغن زرد باعث کاهش التهاب و از مبتلا شدن فرد به بیماری قلبی پیشگیری می‌کند.این محصول به دلیل داشتن کلسیم فراوان باعث تقویت استخوان های کودکان و بزرگسالان شده و از پوکی استخوان در سالمندی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید کودکان سالم و سرحالی داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم که مصرف روغن زرد گوسفندی غافل نشوید و آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. انواع مختلف این روغن ها به صورت محلی در روستا ها، و صنعتی در کارخانه‌های مختلف کشور تولید می‌شوند. این روغن ها خریداران و متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

تولیدکنندگان انواع روغن حیوانی اعلا

تولیدکنندگان انواع روغن حیوانی اعلا روغن حیوانی جزو پرمصرف ترین و پر کاربرد ترین روغن ها در آشپزخانه می باشد که علاوه بر مصرف خوراکی آن به خاطر مصارف دارویی فراوان نیز شهرت دارد؛ روغن حیوانی که در کشور ما تولید می شود از کیفیت اعلا برخوردار است از این رو توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، مازندران، همدان کارخانجات تولیدی روغن حیوانی موجود می باشند که بهترین این روغن را تولید و روانه بازار می کنند؛

به دلیل آگاهی این مردم از فواید روغن حیوانی این محصول خواهان زیادی در بازار های خارجی نیز دارد و بسیاری از کشور ها متقاضی آن می باشند. قیمت روغن حیوانی به فاکتور های گوناگونی بستگی دارد؛ شیر دامی که روغن از آن گرفته می شود، نوع فرآوری و نوع بسته بندی این محصول از معیار های مهم در تعیین قیمت این محصول به شمار می روند. ایران در تولید روغن حیوانی درجه یک به خودکفایی رسیده است؛ از این رو کشور ما علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به روغن حیوانی، بخش قابل توجهی از آن را نیز به کشور های همسایه و اروپایی صادر می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما