قیمت استثنایی قره قروت عشایری

تولید قره قروت عشایری ارگانیک محلی به صورت عمده صورت می گیرد و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. قیمت قره قورت به ارگانیک بودن و میزان وکیفیت آن بستگی دارد، در ادامه شما را با قره قروت بیشتر آشنا خواهیم کرد پس در ادامه همراه ما باشید.

قیمت استثنایی قره قروت عشایری

اطلاعاتی جامع درباره قره قروت عشایری

اطلاعاتی جامع درباره قره قروت عشایری یکی از تولیدات مهم عشایر روستاییان، قره قورت است که از از آب ماست گرفته می شود و در حقیقت آخرین محصول لبنی است که از شیر به دست می آید. برای درست کردن قره قروت، آب ماست جوشانده و غلیظ می شود و دارای میزان زیادی مواد مغذی از جمله کلسیم است. از قره قروت می توان برای پخت و پز به عنوان ترشی غذا یا به جای کشک در آش استفاده کرد. هم چنین قره قورت را به صورت خام و به‌ عنوان تنقلات سالم و مقوی نیز میتوان مصرف کرد. سیاه کشک یا قره قورت یکی از انواع لبنیات به رنگ سیاه یا قهوه‌ای یا بعضا سفید یا زرد است که مزه ترشی هم دارد. همان طور که گفتیم این فرآورده لبنی از ماست یا دوغ به دست می آید. استان خراسان شمالی یکی از مراکز مهم و اصلی تهیه قره قورت در کشور، و یکی از سوغاتی این منطقه می باشد. در جنوب خراسان سیاه کشک را کرم رنگ می سازند و آن را با آق قروت می نامند به معنای سپید کشک‌. سپید کشک به دو دسته تقسیم می شود سپید کشک ماستی و سپید کشک دوغی. سپید کشک ماستی از جوشاندن آب ماست پس از ریختن در کیسه و سپید کشک دوغ از جوشاندن آب دوغ پس از ریختن در کیسه حاصل می شود. قیمت سپید کشک ماستی تقریباً دو برابر سپید کشک دوغی است. روش تهیه آن به این گونه است که دوغ ترش شده را در مشک می ریزند تا تمام چربی آن که کره می باشد جدا گردد و بعد باقی مانده آن را می جوشانند تا غلیظ شود. سپس آن را روی پارچه ها می ریزند و به صورت گلوله یا استوانه یا بیضی در می آورد و پس از خشک شدن آن، نام آن را کشک می گذارند. آب چکیده از پارچه را، با شیر مخلوط کرده و بعد می جوشانند تا جسم سرخ رنگ و ترش مزه که قره قورت نام دارد به دست آید‌.

قره قروت و دنیایی از خواص

قره قروت و دنیایی از خواص قره قروت طبیعی که یکی از فراورده های جانبی شیر است و با روش سنتی از کشک به دست می آید، خواص بسیار زیادی دارد. هر ۱۰۰ گرم قره قروت حاوی ۲۴۰ کیلو کالری انرژی است، که می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه را تامین کند. قره قورت حاوی پروتئین و کربوهیدرات و چربی است. پروتئین موجود در این فرآورده نقش ساختاری و استحکامی در بدن به ویژه در عضلات را دارد و به رشد آن کمک می کند. از مهم ترین خواص قره قروت پایین بودن درصد چربی آن است که این محصول را به محصول رژیمی برای افرادی که دچار اضافه وزن و چربیخون بالا هستند تبدیل کرده است. قند موجود در قره قروت که از نوع لاکتوز می باشد، یکی از بهترین قندهای طبیعی است. لاکتوز انرژی کمتری نسبت به قند معمولی دارد و در طی فرایند تولید قره قورت شکسته شده و به قند ساده تر تبدیل می شود. از این رو مصرف قره قورت برای کسانی که دچار عدم تحمل لاکتوز شیر می باشد مشکلی ایجاد نمی کند. هم چنین قره قورت حاوی ویتامین D می باشد. ویتامین D باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می شود در نتیجه از عوارض کمبود کلسیم پیشگیری می‌کند و هم چنین از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند. قره قورت هم مانند سایر فراورده های لبنی حاوی کلسیم است که کلسیم باعث تنظیم رشد و استحکام دندان ها می‌شود و در کودکان از نرمی استخوان و در بزرگسالان هم از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. سایر املاح و مواد مغذی که در این فرآورده لبنی وجود دارد، در فعال سازی آنزیم و مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی نقش اصلی دارد. قره قروت هم چنین اسیدهایی دارد که دستگاه گوارش را ضدعفونی و از رشد تکثیر باکتری های مضر جلوگیری می کند.

راهنمای خرید قره قروت ارگانیک

راهنمای خرید قره قروت ارگانیک قره قورت عمر زیادی داشته و قرار دادن آن در یخچال، مدت استفاده از آن را بیشتر می کند و شما می توانید بسته بندی محصول را باز کرده و به مقدار دلخواه استفاده کنید. چون قره قورت به صورت محلی تهیه می شود باید از میزان بهداشت در تهیه این محصول اطمینان حاصل کنید.

قره قورت ها در بسته بندی های متنوع ارائه داده می‌شوند که هر کدام در مقدارهای مختلف و هم چنین کیفیت و نحوه ی تولید و ارگانیک بودن آن تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد. یکی از مهم ترین مشخصه های این محصول این است که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و از بهترین شیر گاو یا گوسفند تهیه می شود.

از دیگر مشخصات قره قروت می‌توان به رنگ آن اشاره نمود که به رنگ قهوه ای تیره می باشد. این محصول دارای مزه ترش و ملس می باشد و با توجه به ترکیبات خاصی که دارد از ارزش بسیار فراوانی در سلامت انسان ها برخوردار است. راه های تشخیص قره‌قروت ارگانیک به این گونه است که قره قروت اصل زمانی که در بین انگشتان قرار دارد حالت نرم دارد. هم چنین قره قروت اصل دارای چسبندگی غلظت کمی می باشد و رنگ قره قروت ارگانیک شفاف و بعضی مواد دارای رنگ های تیره و روشن می باشد. از این روش ها می توان قره قورت ارگانیک و اصل را تشخیص داد.

عرضه بی واسطه قره قروت عشایری

عرضه بی واسطه قره قروت عشایری بازرگانان خرید قره قروت محلی ارگانیک و قره قورت طبیعی برای عرضه این محصول در بازار فروش خامی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کند و این محصول را به راحتی در اختیار متقاضیان قرار دهد. نمایندگی های مجاز فروش قره قورت با استفاده از فروش حضوری اقدام به عرضه این محصول در بازار و در سراسر کشور شده اند. البته فروش اینترنتی این محصول نیز بسیار قابل توجه بازرگانی ها قرار گرفته است. به طوری که با انتخاب بهترین مرکز اینترنتی می شود حجم زیادی از قره قروت ارگانیک و قره قروت سیاه و انواع قره قروت را در اختیار مشتریان قرار داد. استفاده از مراکز بازرگانی موجب می شود که در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از این محصولات در سراسر کشور توزیع شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما