قیمت انواع کشک خشک عمده

قیمت انواع کشک خشک عمده بستگی به جنس کشک دارد. این محصول از شیر گاو و گوسفندان تهیه می شود و جزو دسته لبنیات به شمار می آید. کشک یکی از محصولاتی است که در ایران تولید می شود و در طبخ غذا های زیادی کار برد دارد. استفاده از کشک در کشک بادمجان، آش کشک، آش رشته و کله جوش باعث خوش طعم شدن غذا می شود. کشک خشک عمده از جوشاندن دوغ بدست می آید.

قیمت انواع کشک خشک عمده

راهنمای خرید کشک خشک

راهنمای خرید کشک خشک به راهنمای خرید کشک خشک می پردازیم. کشک یک لبنیاتی است که در کنار غذا استفاده می شود و طبعی گرم دارد. این محصول در میان ایرانیان و اقوام شریف کورد طرفداران زیادی دارد و در گذشته این محصول را تهیه می‌کردند تا مواد لبنی ماندگاری زیادی داشته باشد.

هنگام خرید کشک خشک باید به بوی مطبوع و تازه کشک توجه کنید، کشک خشک نباید بوی نامطبوعی داشته باشد. رنگ کشک خشک باید سفید یا روبه شیری باشد اگر رنگ آن تیره بود حاکی از فاسد بود این کشک است.

در مغز کشک خشک باید حباب تشکیل شده باشد و روی سطح کشک باید شیار های نازک باشد که یکی از نشانه های کشک خشک مرغوب است. کشک مرغوب نیاید رنگ سبز یا قرمز داشته باشد. کشک خشک از آراد و تک تهیه می شود که طعمی ترش و شوری دارد که بسیار خوشمزه است.

اگر کشک خشک را با آب بسابید متوجه بافت دوغ و کشک آن می شوید در کشک مرغوب نباید مقدار زیادی آرد استفاده شود زیرا بافت آردی پیدا می‌کند و طعم آن بسیار بد می شود. مقدار نمک استفاده شده در کشک باید متعادل باشد یعنی نباید زیاد شور یا کم باشد. به بافت کشک دقت کنید که گلوله های آن به هم چسبیده باشد و شیارهای در مغز کشک وجود داشته باشد.

طرز تهیه کشک خشک محلی

طرز تهیه کشک خشک محلی طرز تهیه کشک خشک محلی را توضیح می دهیم. از دیر باز تا کنون تولید کشک ادامه دارد و یک سنتی بسیار قدیمی است. در تولید کشک محلی باید به بهداشت توجه زیادی داشته باشید و محیط کار باید کاملا تمیز و استریل باشد تا میکروب به درون کشک نفوذ نکند. کشک از شیر گاو گوسفندان تهیه می شود و یک فرآورده لبنی به شمار می رود.

شیر چارپایان باید چربی داشته باشد که کشک بافت خوبی بگیرد. درگذشته با استفاده از دوشیدن شیر گوسفندان و گاو ها، شیر آنها را به دوغ تبدیل می کردند که یک نوشیدن عالی و خوشمزه می شد. دوغ یا آب ماست را با ترکیب آرد گندم و نمک می جوشاندن و بعد از گلوله کردن آن این محصول را در تور آفتاب می گذاشتند تا خشک شود.

دقت کنید که میزان آرد و نمک باید متناسب با دوغ باشد یعنی نه زیاد کم باشد که کشک تشکیل نشود و زیاد هم نباشد که کشک حالت خمیری بگیرد. برای اینکه زمان نگهداری این محصول بالا رود از مقدار زیادی نمک استفاده می شود و طعم این محصول را خوشم مزه می کند.

کشک محلی یکی از نوع کشک ها است که به صورت دستی و سنتی تولید می شود. دوغ محلی یا ماست ترش محلی و آب را روی حرارت می گذاریم تا به نقطه جوش برسد، وقتی کناره دوغ حباب زد یعنی دوغ محلی به نقطه جوش رسیده است باید در این مرحله دوغ حالت بریده بریده می شود در این مرحله باید دوغ را درون کیسه نخی بریزید و از ارتفاع آویزان کنید.

زیر کیسه حتما ظرف قرار دهید تا آب کشک از مواد کشک جدا شود، پس از طی این مراحل یک سری ها درون آن آرد می ریزند اما کشک خالص محلی بدون آرد هم تولید می شود، مواد را از کیسه جدا کنید و آنها را نمک زده و گلوله کنید بگذارید تا خشک شوند.

مشخصات کشک محلی درجه یک

مشخصات کشک محلی درجه یک مشخصات کشک محلی درجه یک را بررسی می کنیم. کشک محلی باید بوی عالی و خوبی داشته باشد و بوی نامطبوعی و ترش نباید بدهد. کشک محلی همانطور که از اسمش پیداست یک نوع کشک دست ساز است که به روش سنتی تهیه می شود . کشک از دوغ چارپایان تهیه می شود. این محصول باید طعم و بوی محلی و دست ساز را داشته باشد یعنی باید بوی دوغ محلی را بدهد.

کشک محلی طعمی ترش و خوش مزه ای دارد، رنگ این محصول سفید یا شیری است که نشانه کیفیت این محصول است. گلوله این محصول با استفاده از دست تهیه می شوند و شکلی نا متقارن دارند که بیانگر محلی بودن این محصول است. کشک محلی عشایر دارای طعم عالی دارد و با روغن حیوانی تهیه می شود.

یک محصولی کاملا ارگانیک است که در تولید آن از افزودنی های دیگری استفاده نمی کنند. کشک محلی دارای میزان پروتئین بالا است. کشک محلی یکی از محصولات لبنی است که علاوه بر اینکه ماندگاری بالایی دارد، بدون چربی تولید می شود و چربی آن ارگانیک و طبیعی است که برای بدن بسیار مفید است.

کشک محلی سنتی یکی از محصولات با درصد پروتئین بالا است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این محصول طعم بینظیر و ترش دارد طعم آن نباید شیرین یا تلخ باید. کشک محلی درجه یک طعم شور دارد که دران نمک زیاد استفاده می شود. این محصول بافتی عالی دارد و دلمه دلمه نیست.

خرید انواع کشک خشک عمده

خرید انواع کشک خشک عمده انواع کشک محلی به صورت عمده یا فله ای به فروش می رسد و از کیفیت بالایی برخوردار است. کشک محلی فله ای بهترین انتخاب برای افرادی است که عاشق فرآورده های لبنی دست ساز هستند این محصول به ایل چربی طبیعی که دارد برای تقویت بدن بسیار مهم است. خرید انواع کشک خشک عمده یک انتخاب ویژه است زیرا این محصول ماندگاری بالایی دارد و زود خراب و پوسیده نمی شود.

کشک محلی عشایر یکی از محصولات سنتی و دست ساز این اقوام شریف و متبحر هست که سالانه در سطح عمده و فله ای این محصول را تهیه می کنند و در بازار ارائه می دهند. خرید انواع کشک خشک به صورت عمده به نفع خریداران است زیرا این محصول با قیمت کمتری عرضه می شود.

کشک محلی سنتی یکی از پر طرفدار ترین کشک ها به شمار می رود که به صورت عمده می توانید تهیه کنید و از آن سود زیادی ببرید. خرید کشک در بازار افزایش زیادی یافته و تقاضا برای کشک خشک بالا می رود زیرا این محصول به صورت طبیعی با استفاده از دوغ تهیه می شود و در مقابل مایع این کشک متقاضیان زیادی دارد.

بسیاری از خریداران کشک را به سبب این که کلسیم دارد و برای استخوان ها مفید است تهیه می کنند و باید گفت در کشک علاوه بر کلسیم مقادیر بسیار بالای از پروتئین وجود دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند از این رو، فروش این محصول رونق زیادی دارد و به شکل صنعتی و سنتی به فروش می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما