تولید انواع روغن زرد حیوانی

امروزه تولید انواع روغن زرد حیوانی، در برخی شهرهای ایران از جمله کرمانشاه و لرستان از رواج و رونق تولیدی گسترده ای برخوردار است که به دلیل شرایط جوی، شرایط منطقه ای و کوهستانی و نیز شرایط دمایی و محیطی مختلف باعث شده از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد زیرا این نوع روغن از چربی شیر گاو، گوسفند و بز بدست می آید که مقدار چربی آن بسیار بالا بوده و موجب تضمین سلامت بدن انسان می شود.

تولید انواع روغن زرد حیوانی

طرز تهیه روغن حیوانی

طرز تهیه روغن حیوانی

امروزه تهیه و تولید روغن حیوانی عشایر، همان طور که از نامش پیداست توسط دست زنان عشایر و زنان روستایی در خطه سرسبز کرمانشاه با استفاده از ماست و دوغ بدست می آید که ابتدا ماست را می جوشانند و پس از جمع آوری کره، وقتی به میزان لازم رسید آن را حرارت داده و کف روی آن را می گیرند و در آخر برای گرفتن ناخالصی های آن مقداری آرد روی آن می‌ریزند و ظرف را از روی آتش بر می دارند و در جای خنک قرار داده تا سرد شود.

بعد از این مرحله آن را درون مشک هایی که از پوست گوسفند یا بز درست کرده اند می ریزند، در این مشک ها هم ماندگاری طولانی تر دارد و هم عطر و طعم آن حفظ می شود. ضمنا روغنی که از این روش به دست می آید را می توان روغن حیوانی ارگانیک نامید زیرا در آن هیچ گونه مواد افزودنی به کار نرفته است.

همچنین روغن حیوانی در انواع مختلف با تنوع کیفیت در کشور تولید می شوند که هر کدام از انواع روغن ها بسته به شکل ظاهری خاص از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار بوده و بسته به سرمایه و نیاز افراد انتخاب و خریداری می شوند.

همچنین روغن های حیوانی بسته به منطقه ای که حیوان در آن زندگی می کند و نیز بسته به علوفه ای که حیوان از آن مصرف می کند از طعم و مزه ای متفاوت برخوردار است که هنگام تولید آن اغلب در فصل های مختلف سال از جمله بهار و پاییز از شیر و چربی حیوانات بدست می آید.

ضمنا روغن زرد حیوانی اغلب در پخت و پز انواع غذاهای محلی، انواع شیرینی جات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد که در خوش طعم و خوشمزه نمودن این نوع غذاها بسیار تاثیر گذار است و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است و همچنین به عنوان سوغاتی استفاده می شود که بسیار پرمصرف و پرفروش می باشد.

پاکسازی روده ها با روغن حیوانی

پاکسازی روده ها با روغن حیوانی

همان طور که گفته شد در کشور دو نوع روغن زرد حیوانی با کیفیت عالی تولید می شوند که یکی روغن زرد گوسفندی و دیگری روغن زرد گاوی است که هر دو از خواص بی شماری برخوردار می باشند که از خواص بارز این دو نوع روغن حیوانی می توان به وجود ویتامین های A و E اشاره کرد که برای پاکسازی روده ها بسیار مفید است و به سوزندان چربی ها کمک شایانی می کند.

همچنین روغن زرد گوسفندی، نیز باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود و نیز به هضم غذا کمک می کند، غلظت خون را کاهش می دهد و استخوان را سالم و محکم می سازد.

ضمنا روغن حیوانی گاوی در مقایسه با روغن حیوانی گوسفندی، دارای رنگ زرد و نسبت به نوع روغن گوسفندی از طعم و بوی کمتری برخوردار می باشد و همچنین از قیمت ارزان تری برخوردار است که در مجاورت هوا سریع سفت می شود و از محبوبیت زیادی بین طرفداران خاص خود برخوردار می باشد.

لازم به ذکر است روغن حیوانی اصیل ایرانی، توسط تولید کنندگان معتبر از بهترین مواد اولیه ارگانیک و طبیعی بدست می آید که افراد و مشتریان می توانند آن را از طریق مراکز و نمایندگی های عمده فروش در سراسر کشور با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اندازه نیاز و سرمایه خود خریداری و نوش جان کنند.

بهترین بسته بندی برای روغن حیوانی

بهترین بسته بندی برای روغن حیوانی

همان طور که ذکر شد روغن زرد حیوانی محلی، را می توان به روغن حیوانی در استان کرمانشاه و لرستان اختصاص داد که با توجه به خواص ظاهری و درونی فر اوانی که دارد می تواند برای سلامت بدن انسان بسیار حائز اهمیت باشد.

در حال حاضر روغن حیوانی بسته بندی های متنوعی دارد که به صورت کیلویی در ظروف مخصوص با کیفیت عالی و قیمت مناسب با درج نشان سیب سبز سلامت جهانی بر روی بسته بندی ها در بازار عرضه می گردد که دارای برند خاصی بوده و افراد با توجه به این نشانه ها می توانند محصول خود را با اطمینان خاطر بیشتر از سالم بودن، آن را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

ناگفته نماند که عرضه مستقیم انواع روغن زرد حیوانی به دو روش فله و بسته بندی شده در بازار صورت می گیرد که به طور یقین نوع فله ای نسبت به نوع بسته بندی آن ارزانتر است و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است روغن حیوانی محلی کرمانشاه یکی از محصولات غذایی با ارزش و دارای انرژی و کالری فراوان است که سرشار از خواص آنتی اکسیدان و نیز غنی از ویتامین، پروتئین، چربی و مواد مغذی فراوان نظیر: کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم، فیبر، فسفر و غیره می باشد که علاوه بر ارزش غذایی از ارزش درمانی زیادی در برابر انواع بیماری ها برخوردار بوده که در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار گرفته و توانسته در بهبود سلامت بدن انسان از جمله دردهای مفصلی، هضم سریع غذا و رفع ناراحتی های گوارشی و دیگر درمان ها از عملکرد بسیار بالایی برخوردار باشد.

صادرکنندگان برتر انواع روغن زرد حیوانی

صادرکنندگان برتر انواع روغن زرد حیوانی

امروزه ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر انواع روغن زرد حیوانی، در دنیا شناخته شده که با وجود مراتع زیاد و طبیعت بکر و همچنین مناطق کوهستانی زیاد و شرایط اقلیمی و منطقه ای خاص و نیز وجود حیوانات زیاد از جمله گاو و گوسفند در زمینه تولید انواع روغن زرد حیوانی بسیار کوشا عمل کرده و باعث شده این محصول غذایی ارزشمند را با بالاترین درجه کیفیت و نازل ترین قیمت در زمره بهترین محصول صادراتی کشور قرار دهد.

ناگفته نماند که صادرات روغن حیوانی اصیل ایرانی مختص استان های کرمانشاه و لرستان است که به دلیل شکل ظاهری زرد خالص و ارگانیک بودن و نیز کیفیت بالایی که دارد از خواص منحصر به فرد برخوردار بوده و باعث شده مورد استقبال و توجه اکثر کشورهای بیگانه از جمله عراق و افغانستان قرار گیرد و بر رشد و توسعه اقتصاد کشور بیفزاید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما