توزیع انواع قارا بز در سراسر ایران

کشک سیاه یا همان قارا بز یا قره قروت که از لحاظ معنای کلمات قره یعنی سیاه رنگ و قروت هم یعنی کشک در زبان ترکی می باشد. قره قروت یکی از انواع مختلف لبنیات به رنگ سیاه یا قهوه‌ای و گاها سفید یا زرد است که ترش مزه است. این فراوردهٔ از ماست یا دوغ به دست می‌آید. در شهر یزد به آن تَرَف، در استان یزد به آن تَرَف، در خطه مازندران تَفره،در شهر کرمان به آن تلف، در اصفهان به آن قارا ، لر های بختیاری به آن قره می گویند و در دامغان با نام سوچو معروف است.

توزیع انواع قارا بز در سراسر ایران

چرا قارا بز سنتی بهتر است؟

چرا قارا بز سنتی بهتر است؟ در این ایام بازار خرید و فروش قره قورت به خصوص قره قروت یا همان قارا بز، بسیار گرم است. به همین دلیل قره قورت یا همان قارا بز که از شیر طبیعی بز بعد از فرآینهای مختلف به صورت طبیعی و سنتی بدست می آید دارای یک طعم نسبتا ترش مزه و رنگ تیره تری است که برای اشخاصی که دارای بیماری کبد چرب هستند،بسیارمفید برای سلامتی آنها میباشد.

بیماری کبد چرب همیشه به دلیل مواد غذایی نامناسب و مضر عوارضی رادر بدن ما ایجاد میکند که البته با مصرف قره قورت یا قارای بز به صورت مرتب و البته کنترل شده این مورد به راحتی حل میشود. بنا براین نتیجه میگیریم که قره قروت یا همان قارا بز اعلا برای پاکسازی کبد افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستنند بسیار مناسب است.

قره قروت یا قارا بز یکی از تولیدات مهم عشایر نشینان کشور ما است که از آب ماست یا دوغ گرفته می­‌شود. در واقع قارا یکی از آخرین محصولات لبنی است که از شیر به دست می‌آید و به دلیل این که برای درست کردن قارا یا قره قروت،‌ آب ماست را جوشانده و غلیظ می­ کنند، دارای میزان قابل توجهی از مواد مورد نیاز بدن از جمله کلسیم است.

اگر بخواهیم قارا بز تازه و محلی تهیه کنیم شرکت های معتبری وجود دارند که میتوانیم حتی به صورت انلاین از ان ها این محصول را تهیه کنیم. از قارا می‌توان برای پخت و پز کردن به عنوان مزه ترشی غذا یا همچنین به جای کشک همراه آش نیز میتوان استفاده کرد.

همینطور قره قروت را به صورت خام و به عنوان تنقلات سالم و مقوی نیز می‌توان مصرف کرد. با خرید این محصول یعنی قارا بز محلی در اولویت سفر عشایری با خانواده های عشایری نیز خواهید بود.

قارا بز یا همان کشک سیاه را بهتر بشناسید

قارا بز یا همان کشک سیاه را بهتر بشناسید اقارا بز یا کشک سیاه طعمی ترش دارد. به دلیل پرخاصیت بودن شیر بز نسبت به شیر گاو در نتیجه محصولات و فراورده های لبنی حاصل از ان نیز خاصیت بالا تری دارند. بهترین قارا بز را میتوان از مناطق عشایر نشین تهیه کرد. به دلیل اینکه دام های عشایران از منابع طبیعی در محیط زیست تغذیه میکنند شیر انها نیز خالص تر است.

زنان عشایر این محصول را از آب ماستی که آن را به ماست چکیده تبدیل میکنند درست میکنند. و یا از دوغ محلی گرفته شده از شیر بز. قارا یکی از تنقلات پر طرفدار میان ایرانیان است و طعم و بافت متفاوتی به دلیل مواد اولیه ، حرات و … دارد.

از خواص قارا بز میتوان به مواردی مثل پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش مقاومت بدن، ضدعفونی کننده دستگاه گوارش، رفع شوره سر. قره قروت به یکی از دو روش غربالی و یا گرمادهی درست می شود. روش گرمادهی باعث می شود که قره قروت کلسیم بیشتری داشته باشد.

به طور کل باید گفتخواص قارا تهیه شده از کشک بیشتر، مزه ترش تری و همچنین دارای کلسیم و مواد معدنی بیشتری هم نیز می باشد. برای تغییر مزه قرارا بز و یا همچنین برای جلوگیری کردن از رشد میکروب ها، به آن مقدار زیاد و قابل توجهی نمک هم می زنند.

بنابراین نتیجه میگیریم مصرف آن برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مناسب نیست. همواره سعی کنید از قره قروت های بهداشتی و مطمئن استفاده کنید. مصرف قره قروت های غیر بهداشتی موجود در مغازه ها موجب مسمومیت و بیماری و ناراحتی دستگاه گوارشی می شود.

ویژگی انواع قارا بز اعلا

ویژگی انواع قارا بز اعلا یکی از مهم‌ترین فواید قارا بز این است که برخلاف بقیه ترشیجات ها پایه لبنی دارد. خیلی از افراد به دلیل مزه ترش این محصول است که به خوردن آن علاقه دارند. قارا بز اصل مانند سایر لبنیات برای پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان بسیار بسیار مفید است. زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات و چربی زیادی است.

قارا بز به دلیل کمبود شیر بز در فصل های سال قیمت بالاتری نسبت به قارای گاوی دارد قارای بز چربی کمتری دارد ولی به دلیل خواص بالای شیر بز قارای ان خواص بیشتری دارد. قره قروت های با کیفیت دارای مشخصات زیر می باشند:

تمیز و پاکیزه هستند. از نظر مزه ترشی بالاتری دارند. دارای کلسیم و پروتئین و دیگر ویتامین ها نیز میباشند. شرکت های بازرگانی و یا تولیدی های کوچک محلی مطرح آن ها را تولیدشان کرده اند. و صد البته طعم خوب و خوش و بهتری نسبت به قارای گاوی دارند.

سفارش انواع قارا بز اصل عشایر

سفارش انواع قارا بز اصل عشایر این شرکت توانسته است این محصولات یعنی قارا بز محلی و اصل و همچنین یکسری محصولات دیگر مثل کشک محلی و قارا بشکن را از این منطقه های عشایری با بالاترین کیفیت و تضمین سلامت این محصولات را گرد هم آورد و مطابق با نیاز مشتریان محصولی مطمئن و سالم و خوش طعم را به صورت مستقیم عرضه نماید.

اگر بخواهید این محصولات این شرکت را مانند قارا بز اصل و تازه را امتحان کنید و یا سوالاتی درخصوص مراحل خرید و فروش این محصولات داشتید را بپرسید، میتوانید از طریق شماره تماس های ثبت شده با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

در واقع تلاش بر ما این است که با افزودن بر توانایی خانواده‌های عشایری هم به پایداری سبک زندگی سنتی و کوچ نشینی کمک کنیم. و با فروش مستقیم و عرضه بی واسطه محصول عشایر به شما، درآمد عشایر اصیلی که در این صفحه می‌بینید هم به امید خداوند افزون خواهد شد، و با حفظ معیشت عشایر عزیز، محیط زیست نیز یکی از پاسداران و محافظانش را از دست نخواهد داد.

این هدف بزرگ که در سر داریم اما به اینجا ختم نمی‌شود. حفظ طبیعت و سبک زندگی عشایری و کوچ نشینی باعث می‌شود که بهار سال های دیگر، امکان تولید محصول از همان محل زندگی طبیعی‌شان فراهم شود و به مرور این چرخه، بدون حضور مستقیم ما ؛ اما با وجود شما عزیزان نیز به حیات زیبا و کاربردی خود ادامه دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما